Monday, July 11, 2011

Baju Melayu Tradisi Kita

Assalamualaikum...

Mana satu yang lebih anda gemari
atau
Anda suka tengok orang pakai


Baju Melayu Cekak Musang

Atau

Baju Melayu Teluk Belanga

**********

Selain itu, mana 1 juga pilihan anda

Baju Melayu di dalam Sampin

Atau

Baju Melayu di luar Sampin


Mana satu pun pilihan anda jangan hilangkan ciri2 asal budaya kita.
Dunia semakin berubah tapi masih ada benda yang perlu dikekalkan.
Tak gitu SRK?
opsss
tak gitu Datuk?


Dari meja penulis: gambar ihsan Google


5 comments:

sara zainol said...

sara suka yg cekak musang.. nmpak smart bila pakai.. n sampin diluar.. wahh terserlah kelakian gitu :)

norinaomar said...

suka baju melayu teluk belanga + sampin di dalam.kacak betul!

p/s:sebab tu suka tengok orang laki g semayang jumaat,sebab boleh tengok diorang pakai baju melayu heeeee gatal!

Awan said...

sara: hehe...menarik2

norina: xpe...ini rahsia kita..hehe

chapiq domo said...

aku nak baju melayu yang fesyen baru ! hahahahahahhahah

badry azahary said...

telok belange ta panas.

cekak musang semat..

papepon tgk pade material kain.. hahha.. aku suka pakai 2.2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...