Saturday, June 25, 2011

Kenapa Pisang?

Assalamualaikum...


Kenapa pisang dianggap simbol Perkauman?

Baru2 ni peminat bola sepak di Rusia telah membaling pisang ke arah pemain legend Brazil, Roberto Carlos.
Diberitakan ini kali kedua dia terkena serangan sebegini.


kali pertama

 kali kedua

Serangan kali kedua tersebut telah membuatkan dia pergi meninggalkan padang walaupun perlawanan masih belum tamat sambil menunjukkan 2 jari yang menggambarkan sudah 2 kali penonton membuat dia begitu.


Persoalannya, mengapa pisang dianggap perkauman?
Dengarnya ia selalu ditujukan kepada orang kuli hitam di luar negara.
Kenapa yer?
Adakah ia menggambarkan kita memanggil orang itu monyet?
Hmm...
Keliru2
Ada sesiapa yang tahu???



15 comments:

~~Ticer Wann~~ said...

menarik entri ni.. tak terfikir lak kan pisang mungkin boleh jadi tanda perkauman... kesian kat dia kena baling pisang...

Awan said...

ini menandakan bkn di malaysia saje yang ade isu perkauman

ZWAN SABRI said...

Entahlaaa.. maybe depa jeles kot sebab pisang orang kulit hitam ni besaq.. HAHA

MySuaraBlog: Beza DATUK dan DATO'

Awan said...

haha...lain macam je bunyi

shalina samsudin said...

HAHA..kelakar kan..tapi nak gak tau jawapannya :D

syrupmasin said...

pisanggg :D

EiZaRaZiErYa said...

ahaha...kenape ye..?? ermmm..

Awan said...

shalina: xtau la, mungkin pisang tu menggmbrkn monyet...

syrup: g beli kat maydin ye...huhu

eiza: hrmm, 2 la kan...nape erk?

MyMye MyMya said...

Pelik2 je la....

iPai said...

ni ada isu kat kawasan sekitar ni .. cuba try cek gosip2 .. mesti ada .. gosip2 underground, bukan gosip yg international

Awan said...

MyMye: hehe..mmg pelik...

ipai: akn cbe dibongkar...:D

echaRierie said...

eh..best entri ni..
pelik jgk..haha

Awan said...

thanks...mmg pelik...tp org luar negara ske buat

GaRy™ said...

hahaha... satu buah yang membawa 1000 erti.. hehe~
gary follow cne yer...jom vote gary dalam pertandingan blog kreatif...

Awan said...

thanks...dr baling baek die makan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...