Friday, June 17, 2011

Pengkhianatan

Assalamualaikum...

(apa salah si kucing hitam itu?)

Pernah tak anda rasa dikhianati? tipu la tak pernah. Buktinya, banyak cerita dekat tv sekarang ni asyik cerita pasal khianat je? Kukuh ke bukti tu? Ke tersasar jauh? huhu. 

Sesiapa yang pernah rase mesti 'panas' hati kan. Kadang2 pengkhianat tu datang dari orang yang kita paling percaya sekali. Kalau mengikut sejarah pengkhianat yang paling terkenal dikenali sebagai 'Si Kitol' kerana menyebabkan Melaka jatuh ke tangan Portugis. 

So, ape yang perlu kita buat? berhati hatilah dengan orang di sekeliling anda. Tapi jangan buruk sangka pulak. Dosa ye adik2... Curiga tak salah tapi jangan sampai ke tahap langsung tidak mempercayai orang lain. Ingat!!! manusia itu bersaudara. Pandai2 la kita menilai dan menjaga diri kita sendiri. 

6 comments:

ASaDa RyutaRo said...

comel pulak gambar 2 ekor kucing tu. hihi..

percaya boleh, tapi jangan over percaya. pernah sangat dikhianati.. rasanya payah nak cerita. berapi je dalam hati. sabor je lah..

Awan said...

yup,memang comel, terutama yang menjeling tu..hehe memang sakit hati kalo dikhianati, walau apa pun sabar lebih penting...:D

Domo Mega said...

sabor je lah...huhuhu ^_^

Awan said...

hehe...teroskan bersabar

Anonymous said...

saya harap orang yang saya paling percaya tak buat macam ni....

mau menangis setengah mati kalu kne macam ni

Awan said...

berdoa la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...