Monday, June 27, 2011

Betul ke? (Part 2)

Assalamualaikum...

Betul ke benda2 di bawah ni berlaku? (diingatkan, benda ni hanya pendapat aku)

1. Betul ke kucing tak boleh kena flash dari kamera?

Pernah tak anda dihalang untuk mengambil gambar kucing semata2 kamera anda ada flash? Tak tau la benda ni betul ke tak. Dalam banyak2 gambar kucing yang ada dekat internet tu, tak kan tak de satu pun yang gunakan flash? Mungkin ini petua orang dulu2. Kalau macam tu penat la kucing2 posing bagai nak gila, tapi gambar mereka gelap je sebab tak de flash...huhu...

Ki Ki Baaa!!!

2. Betul ke ada orang bagi sumbangan palsu di rumah kahwin?

Benda ni aku boleh confirmkan sebab memang ada orang buat macam tu. Bayangkan apabila keluarga pengantin membuka sampul duit sumbangan, ada yang bagi tisu sebab nak tebalkan sampul, ada pula yang bagi nota 'terima kasih sebab bagi makan'. Haih!! macam2. Tak tau la sebab apa, mungkin tak de duit agaknya. Kalau ye pun tak duet, tak payah la buat macam tu. Bagi seringgit pun dah memadai. Tak pun tak payah bagi, salam je.

Jangan bagi duit ni ye!!!

3. Betul ke orang melayu lebih memilih jamban cangkung dari jamban duduk?

Haha. Walaupun benda ni sensitif, tapi ini la kenyataannya. Rata2 orang kita banyak memilih jamban cangkung dari jamban dusuk. Lebih puas katanya. Hakikatnya? memang lebih puas pun. haha. Bayangkan kalau takda jamban cangkung dekat shopping atau di mana2 pun, ada yang sanggup mencangkung kat jamban duduk. ish!!! bahaya tu. Walau apa pun, jamban cangkung tetap terbaek...hahaha 

Mana satu pilihan anda?

P/S: Part 1 di sini...

12 comments:

iPai said...

1. dulu2 ade kamera flash ke ? uhuh .. not sure laa ..

2. tak pernah dgr

3. haha .. no komen yg ni

Awan said...

ipai: hehe...zmn dulu ade la, yg flash berapi mcm dlm cite p.ramlee, kalo tak silap 6 jahanam...yang ketiga tu mmg no komen...hehe

syrupmasin said...

betol la..jgn melawan takdir.. :D

Awan said...

baiklah abg long...hehe

echaRierie said...

1.mgkn kot..shining kan mata kucing bila kena flash.. :D

2. haha..tak pernah buat dan baru tau..adehh..

3. lebih suka tandas ddk..haha..

Awan said...

1. mungkin gk la...
2. memang pernah berlaku...
3. no komen...haha

lilypelangi said...

1. tak pernah dgr
2. ta sangka ade orang penipu cm tu skali
3. setuju dgn kenyataan tersebut ;)

cik Lea said...

1. tak pernah tahu pun. yang cik Lea tahu, kalo kite amek gambar kucing..kucing akan mati..huuu

2. owh ye? kecian betul tuan rumah.
p/s: dh lama x main saidina..hehe

3. yang ni saya setuju!

syaz said...

betul2...ada org bagi sumbangan palsu..tapi belum pernah kena lagi la..

Awan said...

lilypelangi: dunia skrng mmg kne berhati2 dgn penipu

cik lea: amek gmbr kucing, kucing akn mati?

syaz: yup. mmg ada tp rseny xrmi yg kne...

rata2 setuju komen no 3...hehe

org muo said...

org kata nyawa kucing ada 9..tandas duduk berguna utk org yang sakit kaki, pompuan lps bersalin, org sakit pinggang he he

Awan said...

mkneny dia bleh ambik 9 gmbr je la? hehe...jamban duduk berguna jugak nmpkny...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...