Saturday, August 6, 2011

Kanak2 Riang Ria

Assalamualaikum.

macam biasa gambar ihsan google

Kanak di Surau dan Masjid bukanlah pemandangan yang asing bagi kita.
Telatah mereka kadang2 boleh membawa ketawa dan kegeraman.
huhu

Semalam, aku nampak ada sorang budak ni mata dia kuyu gile menahan mengantuk.
Tapi dia tetap bangun nak solat.
baguih betol.

Membawa kanak di masjid ni ada kebaikan dan risikonya.
Yang baiknya, ia akan mendidik mereka untuk lebih dekat dengan masjid.
Yang buruknya, diaorang ni suka main2.

Depan ayah diaorang sopan je.
Bila da start solat terawih mulalah curi2 keluar.
huhu
Ada yang berbual, ada yang main kejar2, ada jugak yang main mercun.

Yang main mercun ni satu hal.
Terperanjat aku dibuatnya.
Naseb baik aku bukan Imam.
Imam kat tempat aku ni 'steady' je.
xtau la dalam hati kan.
Harap2 baiklah hendaknya.
huhu

9 comments:

sara zainol said...

awan, kanak kanak ni comel.. tp kadang kadang tu memeningkan kepala.. mcm kes yg awan ckpkn tu.. maen mercun.. terkejut kita time ngan terawih.. mengucap je dlm hati :)

echaRierie said...

btl2..mmg memeningkan..hehe..

err..ada dgr berita, remaja kua nk g tarawih tp sbnrnya g lepak ngn kwn dan merempit..hoho ~

Awan said...

sara: yup...nanti bila diaorang da besar mesti gelak bila teringt ape diaorng wat

echa: yup, ada bace kat berita harian tapi bace tajuk je la..hoho

ArulchelseA said...

macam ragam ada..kih kih kih

Awan said...

biasa la budak2 huhu

syrupmasin said...

wuahaha..betol2 doe..tgh solat mesti dgr budak2 lari dekat blakang..tmpaq sat g baru tao :D

Awan said...

huhu...garang ye ko skng ni

ZWAN SABRI said...

Tula pasai.. bila depa dok main, nak marah pown depa kecik lagi.. tapi bauih jugakla depa mai masjid.. at least dpt mendidik depa untuk rajin mai masjid kan.. ;)

syrupmasin said...

haha..garang la doe..dah besar aku skrg :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...